Šeštokų ekskursija į Anykščius

Paskelbė saulius

Birželio 7 dieną šeštokai nusprendė nuvykti į Anykščius. Labiausiai viliojo Medžių lajų takas, todėl nuo  pažintinės programos ,,Miškas kitaip” ir pradėjome savo dienos programą.  Atvykus prie bokšto, mus pasitiko gidė, kuri iškart atpažino mūsų gražią suvalkietišką kalbą. Ji pradėjo savo programą nuo pasakojimo apie Anykščių šilelį, apie medžius, kurie čia auga, paukščius, papasakojo apie Puntuko akmenį, priminė sakmę apie jo atsiradimą Anykščių miesto pašonėje. Be abejo, įdomiausia atrakcija buvo ėjimas 300 m lajos taku, kuris tako pabaigoje pasiekia 21 m aukštį, o apžvalgos bokštas siekia net 34 metrus. Ne visi ryžosi pažvelgti nuo jo žemyn ar apsidairyti po Šventosios upės apylinkes.

Po pažintinės programos keliavome į ant Kalitos kalno įrengtą rogučių trasą. Rogučių trasa – tai vienintelis toks atrakcionas Lietuvoje, viliojantis linksmaisiais kalneliais. Trasa yra 500 metrų ilgio, joje yra 5 posūkiai, tramplinas ir kilpa. Žinodami, kad vieno karto neužteks, nusipirkome iškart po tris bilietus ir tikrai nenusivylėme. Lėkėme nuo kalno su vėjeliu, o paskutinį važiavimą dar ir su šiltu lietučiu. Smagumėlis!

Aplankę Anykščius, negalėjome neužkopti ir į Liudiškių kalvą. Mokytojos tyčia nesakė, ką ten pamatysime, todėl ne visi pastebėjo, kad ant kalvos yra palaidotas rašytojas J. Biliūnas. Ant šios kalvos svajojo ir kūrė Antanas Baranauskas su geriausiu draugu anykštėnu, kunigu ir poetu, Klemensu Kairiu. Šį kalną vienas ar su svečiais dažnai lankydavęs Antanas Žukauskas – Vienuolis, kuris čia vėliau ir  parinkęs vietą Jono Biliūno kapui.

Papietavę dar aplankėme šimtametės Anykščių geležinkelio stoties komplekse įsikūrusį Siauruko muziejų, kuriame labai linksmas gidas papasakojo ir parodė  eksponuojamą „Škoda“ garvežį, drezinas, kitus siaurojo geležinkelio riedmenis, įvairias ryšio bei signalizavimo priemones. Stotyje apžiūrėjome laukiamąją salę,  tarpukario Lietuvos stoties viršininko kabinetą. O ekskursijos pabaigoje galėjome išbandyti veikiančius eksponatus – rankinę dreziną bei triratį ant bėgių. Užteko drezinos, nes visiems kartu važiuoti smagiau.

Daug pamatę ir sužinoję, patyrę begalę gerų emocijų laimingi grįžome namo ir palinkėjome vieni kitiems gerų  atostogų.