Metodinė diena Telšiuose

Paskelbė saulius

Lapkričio 3 dieną pradinių klasių mokytojų metodinė grupė išvyko į Telšius. Šios ekskursijos metu pamatėme įdomiausias miesto vietas. Pirmasis objektas – bronzinis medalis „Kodas“, kuriame reikėjo atskleisti užkoduotą informaciją. Netoliese – skulptūra „Meškos pėda“. Dėjome rankas į įspaustą leteną, nes gidė užtikrino, kad būsime stiprios ir tvirtos lyg meškinas.

Suradome medalius „Žydukai“, kurie „įleisti“ pastatų plytose, jiems trynėme nosis, nes jie gali atnešti pinigų ir išminties. Pasukome prie skulptūros „Žemaitijos gaublys“, o gaublyje pavaizduotos Žemaitijos vietovės: Telšiai, kaip ir Roma, stovi ant septynių kalvų. Stabtelėję prie skulptūros „Lietuvių skalikas“ sužinojome, kad skalikų šunų veislė XX a. baigė išnykti, o telšiškis Z. Goštautas ją atkūrė. Ištroškę galėjo atsigerti vandens iš „Rotušės šulinio“. Kaip byloja sena miesto nuotrauka, tuo metu iš vienos šulinio pusės bomuose buvo girdomi arkliai, iš kitos – gerdavo žmonės. Pasak senųjų Telšių miesto gyventojų, Rotušės šulinyje ir per didžiausią sausrą vanduo neišdžiūdavo.

Nuėjome prie paminklo stovėjusiems gyvenamiems namams – „Če vaikystė kėimas nuklegieje“ , prie pačios mėgstamiausios skulptūros – žaidimo „Pažink Žemaitijos sostinę“. Mokytojai Linai paridenus geležinį rutuliuką, mūsų ekskursija tęsėsi. Ieškojome atminimo lentelės, skirtos K. Petrauskui. Ji puikuojasi namo sienoje, o iki karo restoranėlyje ( dabar įsikūrusi jauki kavinė „Pitlius“), kur svečiuodavosi pasaulinio garso tenoras Kipras Petrauskas.

Kopiame į įkalnę, kur Insulos kalvos šlaitą saugo Didžioji žemaičių siena. Meninėse plokštėse randame įamžintus Žemaitijai svarbius įvykius. Patriname ir skulptūros „Žemaitijos legendos“ meškutės nosį. Patikėkite, ji išpildo visus gerus norus. Kylame laiptais. Žvelgiame po kojomis – atrandame ženklus miesto grindinyje.

Nuostabiojoje Katedros aikštėje tik spėjame dairytis: bronzinis miesto maketas akliesiems, pasiklausome teškančio vandens prie paminklo „Fontanas“. Greta – skulptūra „Mokykla“, skirta pirmajai Telšių miesto mokyklai, nepamirštame ir skulptūrų Telšių katedros Garbės vartuose, o ekskursiją senamiesčiu baigiame Telšių Šv. Antano Paduviečio katedroje bei jos požemiuose. Tada vykstame į sūrio „Džiugas” degustaciją ir ,,Alkos” muziejų. Kviečiame ir jus aplankyti Telšius!